.

Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü

Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümünün Amaçları:

Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Bucak İşletme Fakültesi bünyesinde yer alan Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, Türkiye ve diğer dünya uluslarından öğrencilere lisans düzeyinde eğitim hizmeti vermeyi hedeflemektedir. İletişim çağı olarak adlandırılan günümüz dünyasında bir değişim ve dönüşüm süreci yaşanmaktadır. Her gün değişen ve gelişen teknoloji, farklılaşan tüketici beklentileri, artan rekabet, kurumları daha farklı stratejilerle faaliyette bulunmaya yöneltmektedir. Küresel düzlemde yaşanan bu değişimlerin kurumlarda önemli bir yönetim fonksiyonu olan halkla ilişkileri etkilememesi mümkün değildir. Dolayısıyla kamu kurumları, özel sektör kuruluşları ve sivil toplum kuruluşları eskiye oranla hedef kitleleriyle çok daha sık iletişim kurmak zorundadır. Halkla ilişkilerin temel amacı, tüm kamu, özel ve sivil toplum kuruluşlarının hedef kitlelerine yönelik; anlayış, destek ve güven sağlama, olumlu imaj oluşturma ve itibar sağlama noktasında ortaya koyacakları planlı, programlı iletişim çalışmalarının belirli stratejiler dahilinde yürütülmesidir. Bu doğrultuda halkla ilişkiler amacına ulaşabilmek için birçok iletişim aracına ihtiyaç duymaktadır. Bu bağlamda bölümün amaçları arasında;

- Teknolojik gelişmelerden ve küresel değişimlerden oldukça fazla etkilenen bu bölümde, çağın gerekliliklerini yakalamış ve kendini değişme uyarlamış bir akademik program sunmak,

- Mesleğinin ahlaki değerlerini benimsemiş, problem çözme yetisine sahip, hızlı düşünen, içinde bulunduğu şartlara uyum sağlayabilen, yerinde kararlar veren ve bu kararları doğru şekilde uygulayan, yeni teknolojileri kullanabilen, iletişim becerileri gelişmiş, reklam, yeni medya, pazarlama, satış, insan kaynakları, finans gibi alanlarda uzmanlaşmış geleceğin halkla ilişkiler uzmanlarını yetiştirmek,

- Halkla ilişkiler alanı ile ilgili teorik altyapısı kuvvetli ve bu teorik bilgiyi, uygulamaya aktarabilen mezunlar yetiştirmek,

- İş dünyasının aradığı nitelikli elemanları yetiştirmek,

- Dünya, ülke ve bölge genelinde bulunan çeşitli sorunlara kafa yoran, bunlarla ilgili çözüm önerileri geliştirebilen, toplumsal kalkınmaya katkı sağlayan bireyler yetiştirmek, sayılabilir.

 Disiplinlerarası bir yaklaşımla oluşturulan ve sektörel gelişmeler izlenerek sürekli güncellemeyi hedeflediğimiz ders programlarımız kapsamındaki derslerin nitelikli fiziksel koşullarda, her türlü teknolojiden yararlanılarak ve uygulamaya yönelik yürütülmesi yoluyla iş yaşamı, sanayi, kamu ve kâr amacı gütmeyen ortamlarda teknolojik, iktisadi, yasal ve yönetimsel yönleri olan problemleri belirlemeye ve çözmeye yönelik sistemleri ve uygulamaları tasarlama, yürürlüğe koyma, yönetme ve sürekli olarak geliştirmede yetkinlik kazanmış, yaratıcı ve sorgulayıcı mezunlar yetiştirmeyi amaçlamaktayız. Diğer bir amacımız da ulusal ve uluslararası alanlarda akademik ve bilimsel başarılarıyla eğitim-öğretim kalitesiyle tanınan, girişimci, yenilikçi ve paylaşımcı bir yükseköğretim kurumu kimliğinde Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümlerinin en iyileri arasında yerimizi almaktır.


 İstihdam Olanakları ve Mezunlara Olan Talep:
Artan rekabet kurumları, halkla ilişkiler alanında daha etkili çalışmalar yapmaya yöneltmektedir. Bu noktada tüm kurumlarda nitelikli elemanlara ihtiyaç artmaktadır. Bu alandan mezun olanlar, özel kuruluşların halkla ilişkiler, reklam, pazarlama, insan kaynakları bölümlerinde; kamu kurumları, sivil toplum kuruluşları, siyasi partiler ve belediyeler, halkla ilişkiler ve reklam ajansları, kamu ve özel sektörde faaliyet gösteren sağlık kuruluşları, turizm ve medya sektörü, araştırma şirketlerinde   çalışabilirler.
 Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’nün disiplinler arası bir yapıya sahip olması mezunlarının birçok alana yönelmesini ve istihdam edicilerinde bu bölümü tercih etmelerini kolaylaştırmaktadır.